Veel gestelde vragen

Klantenservice

Hieronder vind u de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice via info@deroosschoenen.nl of telefoon: 076 5140764 (di. t/m za. 10.15 - 18.00 uur): 
 

1.Kan ik betalen met IDeal?

Bij de Roos Schoenen kunt online bankieren met IDeal. Met IDeal betaalt u online met uw eigen bank. Daarnaast is betaling met een Pay Pal, creditcard of het overmaken van de betaling ook mogelijk.


2.Wanneer wordt mijn pakket verstuurd?

Voor de meeste artikelen geldt: op werkdagen voor 16.00 uur besteld, is de volgende dag in huis. Het kan bij een aantal artikelen voorkomen dat de levertijd langer is. De verwachte leverdatum kunt bij ons opvragen. Bel of mail ons en vraag wanneer uw bestelling wordt thuisbezorgd. @ info@deroosschoenen.nl T  (076)5140764


3.Mag ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

Mocht een artikel desondanks niet aan uw verwachting voldoen, dan kan deze geretourneerd worden (binnen
30 dagen).

Zorg dat het ordernummer duidelijk vermeld staat op het retourformulier in het pakketje wat retour gestuurd wordt. Graag vernemen we verder wat de reden van het terugsturen is en of je een vervangend artikel wilt of dat u het aankoopbedrag terug wilt ontvangen.

Wanneer wij het pakketje ontvangen hebben en het artikel in onbeschadigde staat is, maken wij het aankoopbedrag naar u over.

De retourkosten zijn voor eigen rekening. U kunt uw retourpakket sturen naar:

De Roos Schoenen
Ginnekenweg 37
4818 JA BREDA

Nog vragen? Neem gerust contact met ons op.
 

4.Ik heb een bestelling geplaatst/recent ontvangen en nu geven jullie nog meer korting?

Omdat wij niet op voorhand bepalen wanneer onze uitverkoop van start gaat of wanneer wij onze collectie verder afprijzen, kunnen wij u helaas geen garantie bieden dat onze artikelen later verder afgeprijsd zullen worden. Bovendien heeft u op het moment van aankoop de mogelijkheid om het artikel in kwestie te bestellen, welke wellicht later niet meer op voorraad is.
 

5.Wanneer begint de uitverkoop?

Wij hanteren geen vaste data voor de uitverkoop. Dit heeft te maken met het verloop van het verkoopseizoen en in welke mate wij nog over voorraad beschikken. 
 

6.Mogen afgeprijsde artikelen retour gezonden worden?

Mocht u besluiten de bestelling retour te sturen kan dat natuurlijk, als wij de schoenen ontvangen hebben maken wij het aankoopbedrag gelijk weer op uw rekening over. Kosten voor retour zenden zijn voor eigen rekening.
 

7.Kan een artikel nadat ik mijn bestelling heb geplaatst toch uitverkocht zijn?

Ja, dit is mogelijk al doen wij hier alles aan om dit te voorkomen.
 

8.Is de collectie op de webshop hetzelfde als de collectie in de winkels?

Veruit de meeste schoenen die op de website staan vindt u terug in onze winkel. Toch is het verstandig te informeren of het model wat u online heeft gezien ook daadwerkelijk in de winkel staat. Er zijn uitzonderingen!   Mail of bel ons: info@deroosschoenen.nl | (076) 5140764
 

9.Hoe kan ik weten of een schoen/laars qua lengte en breedte smal, breed of normaal valt?

Over het algemeen vallen alle schoenen/laarzen vrij normaal. Indien dit niet het geval is, zal dit worden aangegeven in de productomschrijving. 
 

10.Wat is iDEAL?

iDEAL is online betalen via uw eigen telebankiersysteem thuis. Deelnemende banken aan het IDEAL-telebankiersysteem zijn ABN AMRO, Fortis, ING, Rabobank en SNS. Met iDEAL rekent u af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.
 

11.Moet ik verzendkosten betalen?

Voor het verzenden van artikelen worden geen verzendkosten in rekening gebracht. Wij bezorgen ook in België en Duitsland, dan bedragen de verzendkosten 3,75. Mocht u besluiten de bestelling retour te sturen, dan zijn deze kosten voor eigen rekening.
 

12.Hoe meld ik een klacht?

Heeft u een klacht? Stuur een email naar info@deroosschoenen.nl of belt u met 076 5140764 we zullen uw klacht dan behandelen en z.s.m. naar een passende oplossing zoeken. We houden u via de email op de hoogte van de status van je klacht. Wij streven ernaar om de klacht binnen 14 dagen af te handelen.
 

13.Word ik op de hoogte gehouden van de voortgang van mijn bestelling?

U krijgt van ons een aantal e-mails om u op de hoogte te houden van de voortgang van uw bestelling. Nadat u de bestelling heeft geplaatst, krijgt u van ons per e-mail de orderbevestiging. Op het moment dat uw bestelling verzonden wordt, krijgt u ook hiervan van ons een e-mail ter bevestiging.
 

14.Hoe plaats ik een bestelling?

In de webshop vindt u een overzicht van onze producten in het linker menu. Door op een product(categorie) te klikken wordt u doorgelinkt naar de betreffende bestelpagina.
 

Overzicht bestelling

Na elk product dat u bestelt, krijgt u een overzicht van uw winkelmandje. Hier kunt u zien welke producten u tot nu toe hebt besteld, maar u kunt er ook uw bestelling nog eenvoudig wijzigen. Als u nog meer wilt bestellen, dan klikt u op "Verder winkelen". Zo niet, dan klikt u op "Naar mijn gegevens".
 

Gegevens

Na uw bestelling te hebben afgerond, kunt u uw gegevens en uw bezorgadres invoeren. Als u al een keer besteld heeft bij De Roos Schoenen, dan heeft u al een account en zijn uw gegevens bij ons bekend. Zo niet, dan moet u eenmalig een account aanmaken door uw gegevens in te vullen. Uw bestelling wordt automatisch afgeleverd op het factuuradres. Wilt u echter dat de bestelling op een ander adres wordt bezorgd, dan geeft u bij afleveradres een ander adres in. Nadat u akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden (hokje aanvinken), klikt u op "Volgende". Uw contact- en bezorggegevens en uw bestelling worden vervolgens nog een keer overzichtelijk weergegeven. Selecteer vervolgens uw gewenste betaal methode en klik op “betalen via..”. Op het moment dat de betaling voltooid is wordt uw bestelling bij De Roos Schoenen gereserveerd. Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt.
 

Bevestiging per e-mail

U ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging van uw bestelling op het door uw opgegeven e-mailadres. Zorg dat u goed uw bestelling controleert. Wij verzenden uw bestelling binnen 2 werkdagen na ontvangst van uw betaling.

15.Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?

Bestellingen worden in Nederland met DHL en daarbuiten gratis naar het door u gewenste adres verzonden.
 

16.Gratis verzending in Nederland 

Bij bestellingen worden geen verzendkosten in rekening gebracht voor verzending in Nederland. Mocht u besluiten de bestelling retour te sturen, dan zijn deze kosten voor eigen rekening.
 

17.Kan ik artikelen ruilen?

Wij doen er alles aan om u via onze website te informeren over de artikelen. Mocht een artikel desondanks niet aan uw verwachting voldoen, dan kan deze geretourneerd worden (binnen 14 dagen).

Zorg dat het ordernummer duidelijk vermeld staat op het retourformulier in het pakketje wat retour gestuurd wordt. Graag vernemen we verder wat de reden van het terugsturen is en of je een vervangend artikel wilt of dat u het aankoopbedrag terug wilt ontvangen

Wanneer wij het pakketje ontvangen hebben en het artikel in onbeschadigde staat is, maken wij het aankoopbedrag naar u over. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

U kunt uw retourpakket sturen naar:
 

De Roos Schoenen

Ginnekenweg 37

4818 JA BREDA
 

18.Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij streven ernaar alle bestellingen binnen 24 uur te versturen. U ontvangt een bevestiging per e-mail zodra uw bestelling verzonden wordt.

Alle artikelen die wij online verkopen, zijn op het moment dat de producten online worden gezet, ook voorradig en leverbaar vanuit het magazijn. Het kan echter voorkomen dat verschillende klanten in dezelfde tijdsperiode een bestelling plaatsen. Het kan daarom sporadisch voorkomen dat een product alsnog uitverkocht is.

19. Als ik meerdere schoenen bestel en ik wil deze terugsturen, moet ik dan meerdere keren verzendkosten betalen? 

Nee, de bestelde schoenen zijn namelijk als een pakket verzonden. Hierdoor betaalt u slechts een keer de retourskosten ongeacht of u een of meerdere paar schoenen terug stuurt.